|
Avusturalya’da 7.000
kişi üzerinde yapılan
araştırmada, kişilerin
8-10 yıl boyunca yemek
yeme alışkanlıkları
incelendi. Yapılan
araştırma sonucunda,
haftada 10 defadan fazla
kırmızı et tüketen
kişilerin, 5 kereden
daha az yiyenlere oranla
sarı nokta hastalığına
yakalanma riskinin %47
daha fazla olduğu ortaya
çıktı.
Sarı
Nokta’ya karşı en fazla
koruyucu özelliğe sahip
besinleri ise sebze ve
meyveler oluşturuyor.
Koyu yeşil lifli
sebzeler, antioksidan
özelliği ve güçlü lutein
içeriği ile Sarı
Nokta’ya karşı
koruyabiliyor.

Lutein;
en çok ıspanak, brokoli
gibi yeşil sebzelerde ve
sarı renkli meyvelerde
bulunuyor. Ancak yaşa
bağlı makula
dejenerasyonu
hastalığını önlemek için
gerekli miktarı bu
besinlerle beslenerek
almak çok güç
olmaktadır. Çünkü
yeterli miktarı
tüketebilmek için
belirtilen besinlerden
günlük olarak çok fazla
miktarlarda yemek
gerekmektedir (örn:
Günlük 1,2 kg mısır veya
48 adet yumurta gibi).
Bu öğeler,
mikronutrisyon* ürünleri
yani lutein ve
antioksidan desteği
olarak dışarıdan
sağlanabilir ve sarı
nokta hastalığı riski
önemli oranda
azalabilir.

*
Mikronutrisyon, mikro
beslenme ile eş anlamlı
olup, özellikle vücut
için gerekli besin
desteklerinin istenen
oranda alınması şeklinde
tanımlanabilir. Mikro
beslenmenin en net
örneklerinden birinin
vitaminler olduğu
söylenebilir.
Bilgi
için:
Seher
Saygın / Essance
İstanbul İletişim
Danışmanlığı / 212 352
41 92
seher.saygin@essance-istanbul.com
15.02.2010 |